Strategieën voor het promoten en verkopen van je boek
Stap-voor-stap uitleg voor een effectief plan
Gratis online Q&A sessie voor auteurs, voor je vragen over boekmarketing en Bestelbijdeauteur.nl
Zelfuitgevende auteurs kunnen beter samenwerken en hun eigen kanalen inrichten
Vandaag brengen wij een ode uit aan de auteurs die hun boek zelf in de wereld zetten
Stappenplan voor lokale free publicity voor je boek
Hoe doe je de marketing als je je boek in Nederland verkoopt, maar zelf in het buitenland woont?
Maak een strategie voor je boek, vóórdat je andere partijen inhuurt (die aan jou verdienen)
Maak je boek online beter vindbaar en bereik meer lezers met linkbuilding (SEO)
Hoe verbeter je je site zodat je meer boeken verkoopt
Boekmarketing is nu al aan de orde!
Hoe komt het dat je boek zo weinig recensies heeft op bol.com?
Boekmarketing tip: maak een leesclubprogramma rondom jouw boek
Welke andere rollen heb je, naast je schrijverschap?
Het is nooit te vroeg (of te laat) om te starten
Het maakt ons niets uit hoe je de buitenkant van je boek noemt
En wat we vaak mis zien gaan bij recensies
Van die dingen die echt niet waar zijn!
Maar komt je boek dan wel in de winkel te liggen?
Je bent uitgenodigd voor een boekpresentatie. Wat geef je de auteur cadeau?
Wat kun je verwachten als je je boek op ons boekenplatform plaatst?
Redacteur, schrijfcoach, corrector, persklaarmaker… wie doet wat?
'Alles' is marketing, dus zoom slim!
Wat is een realistische tijdlijn voor je boekpromotie?
Zelf verkopen, dus ook zelf je marketing doen, dat vraagt om creativiteit en samenwerking
Wat doe jij als auteur om je netwerk uit te breiden en warm te houden? En waarom is dat nuttig?
Tips voor auteurs voor het benaderen van bibliotheken, zowel landelijk als lokaal
Dat zelfuitgevers hun boek zelf verkopen is logisch. Maar mag het ook als je bij een uitgever zit?
Merk jij dat je regelmatig ‘ja, maar…’ denkt als het gaat over de marketing van je boek?
Wat je als (nog) onbekende auteur ANDERS kunt doen om zichtbaarder te worden
Auteur Frank Peters vertelt hoe hij recensies voor zijn boek verzamelde met een blogtour
Een goed LinkedIn profiel toont dat je je auteurschap serieus neemt en professioneel aanpakt
Maria Staal is selfpublishing expert én schrijft (ook) onder pseudoniem
Bestelbijdeauteur voorziet in behoefte van lezers & auteurs waar huidige boekenmarkt geen antwoord op heeft
Hoe je de groep én jezelf als auteur zichtbaarder maakt
Je boek (1) is goed, (2) heeft een doelgroep (3) die jou kent en (4) jou kan vinden en bereiken
Op 19 april 2024 lanceerden we ons boekenplatform. Een terugblik vol trots.
dupeert beginnende auteurs (in de Volkskrant)
Zoek de juiste uitgever of uitgeefvorm voor jouw boek.
Waarom een vermelding in een krant niet genoeg is
Is het slim om als zelfuitgevende, zelfverkopende en/of wat minder bekende auteur aan te haken bij de Nationale Boekenweek, of juist niet?
Hoe ga je om met die kwetsbaarheid?
Hoe wij de trends zien en wat auteurs ermee kunnen.
Vergeet de goede voornemens. Kies in plaats daarvan een woord dat jou helpt bij de marketing van je boek.
Debutant en zelfuitgever Manouck Kwakernaat ligt bij de grootste boekwinkels
Dit kon wel eens de meest gestelde vraag zijn door zelfuitgevers. Het korte antwoord is: dat valt niet mee.
Hoe maak je een goede flatlay voor je boek? 11 tips voor auteurs
Recensies zijn belangrijk voor de verkoop van je boek. Maar wat is een goede recensie?
Een sterk beeld hebben bij je boek is van onschatbare waarde voor je marketing.
Maak o.a. een inkijkexemplaar zodat lezers zelf kunnen oordelen
Introduceer je boek kort & krachtig zodat lezers zin krijgen om jouw boek te kopen
Het is nooit te laat om je boek (opnieuw) te lanceren. Als je dat met meerdere auteurs doet...
Als auteur bij een uitgever kun je je boek ook zelf verkopen. Daarover kun je afspraken maken met je uitgever.
Wat het schrijven van een boek voor je bedrijf kan betekenen.
Tips om de doelgroep voor je boek te bepalen.
Laat je inspireren door dit uitgebreide overzicht van tips voor de marketing van je boek