Kies een woord voor het komende jaar

Vergeet de goede voornemens. Kies in plaats daarvan een woord dat jou helpt bij de marketing van je boek.

Kies een woord voor het komende jaar

Vergeet de goede voornemens (die je toch weer snel vergeet). Kies in plaats een woord voor het komende jaar. Dat zorgvuldig gekozen woord staat symbool voor de focus die je wenst. Het werkt als een anker. En omdat ik je hier marketingtips geef, stel ik voor dat je een woord kiest dat jou helpt bij je marketing.

Hoe vind je jouw (marketing)woord voor het komende jaar?

Wat heb je nodig om het komende jaar consequent aan je marketing te (blijven) werken? Heb je plezier nodig, of misschien kennis? Samenwerking of een betere focus op je doelgroep? Of is er een doel dat je wil bereiken of een specifieke sfeer die je in al je uitingen wil tonen?

Zoek naar een woord dat symbool staat voor wat jij nodig hebt voor je marketing. Het moet een positief woord zijn dat je inspireert.

Neem daarna even de tijd om de betekenis van het woord voor jezelf uit te werken. Beschrijf op welke manieren en op welke gebieden dit woord behulpzaam zal zijn. Schrijf er een tekst over (voor jezelf, probeer dóór te schrijven zonder al te veel na te denken) of maak een brainstorm web waarbij je allerlei woorden en zinnen op papier schrijft en met elkaar verbindt.

Maak vervolgens iets tastbaars waar het woord op staat. Misschien een kunstwerkje of collage aan de muur, een tekening op je raam, een armbandje met tekst, stel het in als wachtwoord op je computer of achtergrondafbeelding op je mobiele telefoon. Hang het op een briefje boven je bed, naast je bureau en op het toilet. Schrijf het op je agenda. Verzamel op internet 12 quotes waar het woord in voorkomt en noteer er een voor iedere maand in je agenda.

Laat het woord ook aan je omgeving weten. Schrijf er een blog over, maak er een social media post van, bespreek het met je schrijverscoach, accountabilitypartner of marketingmaatje.

'Verwennerij' is het woord voor Bestel bij de auteur

Voor Bestel bij de auteur kies ik het woord ‘Verwennerij’. Omdat dat is wat we zowel voor de lezers als voor de auteurs willen betekenen.

Voor lezers is alleen al het lezen van een fijn of goed boek pure verwennerij. Lezen wordt niet voor niets geassocieerd met zelfzorg, genieten en huiselijkheid. Lekker op de bank zitten of in een luie stoel met een kussen, dekentje en een kopje koffie of thee. Even tijd voor jezelf om te ontspannen of iets te leren.

Het online bestellen van een boek is ook verwennerij, voor jezelf als lezer. Als je het boek rechtstreeks bij de auteur bestelt betekent dat éxtra verwennerij, omdat de auteur het boek persoonlijk verzendt en daar een feestje van maakt door het bijvoorbeeld te signeren, in te pakken en/of een klein cadeautje toe te voegen zoals een kaart of een boekenlegger. Bovendien weet de lezer dat de auteur door de rechtstreeks bestelling hoogstwaarschijnlijk meer verdient aan zijn of haar boek. Ook verwennerij voor de auteur dus.

Voor auteurs voelt deelname aan Bestel bij de auteur ook als verwennerij. De leden van onze groepen op Facebook en LinkedIn en onze nieuwsbrief worden verwend met nuttige marketingtips. De auteurs die hun boek op ons platform plaatsen worden verwend met extra’s zoals social media posts over het boek. Bovendien zijn de kosten zeer redelijk en eenmalig.

De verwennerij zit dus in de aard van ons platform, en willen we ook graag tot uitdrukking brengen in onze marketinguitingen. We willen dat mensen blij worden van onze berichten, en het gevoel krijgen dat we alles op onze eigen manier en met persoonlijke aandacht doen. Want persoonlijke aandacht, dat is pas écht verwennerij!

Heb je jouw woord voor 2024 gevonden?

Laat het ons weten in een reactie! Reageer bijvoorbeeld op ons bericht hierover op Instagram (klik hier), Facebook (klik hier), X (klik hier), Pinterest of LinkedIn (klik hier).

lezen-is-verwennerij

Kun je als auteur wel wat marketinghulp gebruiken?

- Meld je aan voor onze nieuwsbrief met marketingtips voor auteurs
- Word lid van onze groepen op LinkedIn en Facebook (open voor alle auteurs)
- Voor zelfverkopende auteurs: plaats je boek op Bestelbijdeauteur.nl

bijgewerkt op: 28-03-2024