'Alles' is marketing, dus zoom slim!
Doe je wel eens mee aan een online event zoals een workshop via zoom of een training via teams? Besef dan dat je hier waarschijnlijk nieuwe mensen zult treffen en dat dit dus ook een kans is voor de marketing van je boek. Echt, 'alles' is marketing, werkelijk overal liggen kansen! 💻 Zet de videocamera aan en laat jezelf letterlijk zien in een actieve houding, dus niet hangend op de bank. 💻 Vul je volledige naam in en zet erbij dat je auteur bent van... 💻 Log op tijd in zodat de andere deelnemers niet op jou hoeven te wachten. 💻 Wanneer de host vragen stelt: geef antwoord, het is een kans om jezelf even te laten zien en horen, in beeld of via de chat. 💻 Maar neem niet te veel tijd in beslag, houd het to the point. 💻 Het is slim om zelf in ieder geval één vraag aan de deskundige voor te bereiden en daarin ook -ultrakort- jezelf te beschrijven. 💻 Maak een 'digitaal visitekaartje' met je naam, korte omschrijving en belangrijkste linkje en plaats deze in de chat wanneer de host vraagt of iedereen zich even wil voorstellen. 💻 Je kunt ook zelf de host op het idee brengen dat de deelnemers zichzelf voorstellen via de chat. 💻 Noteer de namen van de andere deelnemers en ga deze personen na afloop via social media volgen. 💻 Als je snel bent kun je de inhoud van de algemene chat selecteren en kopiëren naar bijvoorbeeld Word, voordat de sessie door de host wordt afgesloten. Dan kun je na afloop op je gemak alle antwoorden nalezen en linkjes volgen. 💻 Wees alert op leuke online bijeenkomsten waar je gemakkelijk bij aan kunt schuiven. Dat kan een betaalde training zijn, maar er zijn ook veel (gratis) online challenges, online Q&A sessies, online netwerkbijeenkomsten en spreekuren die je op deze manier kunt benutten. |