Hoe pak je de marketing aan voor je boek? Wat kun je doen om lezers te bereiken? Hoe zorg je ervoor dat je gevonden wordt via de zoekmachines? Hoe bereik je redacties? Wat zet je in een persbericht? Hoe maak je een plan voor je marketing en hoe houd je het vol?
Als je ook met zulke praktische vragen zit op het gebied van de marketing voor je boek, volg dan eens een cursus, workshop of een marketing (net)werkochtend door Loes Vork van Vork Communicatie of door een van de partners van Bestelbijdeauteur.nl. Ook hebben we regelmatig gratis Q&A sessies en workshops samen met partners.
Hieronder vind je een overzicht van onderwerpen en data. Komt de datum niet uit of heb je behoefte aan een ander onderwerp? Neem dan vooral contact op, dan plannen we samen een workshop in.
Wil je partner worden van Bestelbijdeauteur.nl en jouw workshops toevoegen aan deze agenda op onze website en in onze nieuwsbrief? Neem dan ook contact op!
Kies die ene workshop of werkochtend die je nodig hebt of volg er meerdere...
Donderdag 27 november 2025
Verkoopkanalen voor je boek
Gast: Hanny Schoonderwoerd, schrijfcoach & uitgever
Online via Zoom
Tijd: 9.00 uur tot ca. 11.00 uur
Deelname is gratis
Heb je praktische vragen over de marketing van je boek? Vind je het fijn om ervaringen uit te wisselen met andere auteurs? Of heb je gewoon even behoefte aan wat enthousiasme en inspiratie om weer lekker aan de slag te gaan met het vinden van lezers voor je boek? Meld je dan aan voor deze gratis online bijeenkomst: ons maandelijkse Boekmarketing Vragenuurtje.
Tijdens deze live bijeenkomst, online, beantwoordt Loes vragen over de marketing van je boek. Loes geeft antwoord op ingediende vragen en praat dit keer Hanny Schoonderwoerd: auteur, ghostwriter, schrijfcoach en uitgever bij Uitgeverij Klare Taal.
Welke verkoopkanalen zijn er zoal voor je boek en hoe krijg je daar toegang toe? Hoe zit het met de kosten, in verhouding tot de opbrengsten? En is het zinvol om meerdere verkoopkanalen in te zetten?
Aanmelden: 'Koop' de lezing via deze link (klik hier)
Na je aanmelding mailen we een link voor deelname. Je kunt je vragen voor de Q&A sessie stellen in antwoord op deze mail. Er wordt geen video-opname gemaakt. Kun je niet? Meld je dan gewoon een volgende keer aan!
Vrijdag 5 december 2025
Marketing werkochtend: Waardevolle marketing
Gouda, 8.30 - 10.00 uur
Tijdens deze marketing werkochtend kijken we naar marketing uitingen die waarde toevoegen, in plaats van vragen. Waar sta jij voor en welke waarde lever jij met je bedrijf, organisatie, praktijk of boek? Hoe vertaal je dit naar marketinguitingen waar je doelgroep ook blij van wordt? En wat doe je dan met je CTA?
Aanmelden vrijwillige bijdrage
Of mail Loes voor gratis deelname
Maandag 15 december 2025
Verbeter jouw boekvermelding op BBDA
Door: Loes Vork van Bestelbijdeauteur.nl
Online via Zoom
Tijd: 9.00 uur tot ca. 11.00 uur
Deelname is gratis
Tijdens deze live bijeenkomst, online, beantwoordt Loes vragen over de marketing van je boek. Loes gaat dit keer specifiek in op de manier waarop jouw boek staat vermeld op Bestelbijdeauteur.nl. Zijn er mogelijkheden om je boekvermelding op BBDA te verbeteren? Ook handig als je van plan bent om je boek binnenkort op ons platform te plaatsen.
Deelname aan deze online bijeenkomst is gratis.
Aanmelden: 'Koop' de lezing via deze link (klik hier)
Na je aanmelding mailen we een link voor deelname. Je kunt je vragen voor de Q&A sessie stellen in antwoord op deze mail. Er wordt geen video-opname gemaakt. Kun je niet? Meld je dan gewoon een volgende keer aan!
Dinsdag 20 januari 2026
Podium voor je kinderboek
Gast: Jasper Scholten van kinderboekplatform Wisey
Online via Zoom
Tijd: 19.30 uur tot ca. 21.00 uur
Deelname is gratis
Heb je praktische vragen over de marketing van je boek? Vind je het fijn om ervaringen uit te wisselen met andere auteurs? Of heb je gewoon even behoefte aan wat enthousiasme en inspiratie om weer lekker aan de slag te gaan met het vinden van lezers voor je boek? Meld je dan aan voor deze gratis online bijeenkomst: ons maandelijkse Boekmarketing Vragenuurtje.
Tijdens deze live bijeenkomst, online, beantwoordt Loes vragen over de marketing van je boek. Loes geeft antwoord op ingediende vragen en praat dit keer met Jasper Scholten van kinderboekplatform Wisey. Hoe breng je je kinderboek onder de aandacht van kinderen, ouders en scholen?
Aanmelden: 'Koop' de lezing via deze link (klik hier)
Na je aanmelding mailen we een link voor deelname. Je kunt je vragen voor de Q&A sessie stellen in antwoord op deze mail. Er wordt geen video-opname gemaakt. Kun je niet? Meld je dan gewoon een volgende keer aan!
Datum: wordt op verzoek ingepland
Online workshop voor auteurs, 19.30-21.30 uur via Zoom
Door Loes Vork van Vork Communicatie en Bestelbijdeauteur.nl
ChatGPT als marketingassistent
ChatGPT: iedereen heeft het erover, maar misschien is het gewoon tijd om het zelf eens uit te proberen. Ben je nieuwsgierig of moet je er juist niks van hebben? Weet je niet precies wat het is? Vraag je je af of het nuttig is voor jou? Dan ben je van harte welkom bij deze workshop over ChatGPT (AI). Loes licht toe op welke manieren je ChatGPT (of een andere chatbot) kunt gebruiken als marketinghulp voor je bedrijf of boek. Daarna ga je er meteen zelf mee aan de slag.
Grote kans dat je sceptisch binnenkomt, en enthousiast weer vertrekt 😉
Want: nee, hij gaat echt niet alles van je overnemen. En: ja, het kan erg handig zijn. Als hulp bij je marketing bijvoorbeeld. Heb jij marketingtaken waar je vanaf wil of tegenop ziet?
Datum: wordt op verzoek ingepland
Online workshop voor ondernemers en auteurs, 19.30-21.30 uur via Zoom
Door Loes Vork van Vork Communicatie en Bestelbijdeauteur.nl
Neuromarketing: wat is het en hoe kun je deze kennis gebruiken in je marketing?
Terwijl we denken dat we onze beslissingen met gezond verstand nemen, worden onze emoties en gedrag grotendeels bepaald door onbewuste processen. De bijbehorende argumenten bedenken we na afloop, razendsnel. In deze workshop geeft Loes voorbeelden van hoe je deze kennis kunt gebruiken voor je marketing.
Wij bieden onze marketingworkshops ook aan op maat en op verzoek op een extra datum. We ontwikkelen ook nieuwe workshops en geven workshops in samenwerking met andere experts. Dus neem vooral contact op als je vragen of suggesties hebt.
Onderwerpen die sowieso regelmatig terugkeren zijn: